
CHARLAS TECNOLOXÍA E SER HUMANO |
Jurassic World |
O labirinto do Fauno |
Unha mente marabillosa |
O club dos poetas mortos |
A laranxa mecánica |
Manifesto Comunista |
ALERTA SPOILERS: Por favor, MIRADE A PELÍCULA ANTES DE LER ESTE POST.
Principais estruturas e temas
Esta parte presentárona Lucía Couñago, Lucía Rodríguez e Alondra González. En primeiro lugar, contextualizaron a película en 1944, despois do golpe de estado franquista, cando aínda hai grupos de maquis, soldados fieis á República que resisten nas montañas, coma este lugar en Asturias ao que chega Ofelia.
Hai estrutura espacial nas imaxes que distingue un submundo, ou mundo subterráneo, onde hai seres máxicos como sapos ou monstros pálidos aos que Ofelia ten que enfrontarse, e que se manifesta no mundo aparente ou superficie polas súas consecuencias, sobre todo o feito de que a vida no monte estase estragando e o mal uso da tecnoloxía está levando á dor e a morte.
Este tema da morte e da vida é, en último extremo, o que resume a trama: quen vive e quen morre e por que. Por iso, o noso grupo pecha a súa presentación coa frase que o Doutor Ferreiro lle di a Vidal, sabendo que se xoga a vida:
Obedecer por obedecer, así, sen pensalo, iso só o fan a xentes como vostede, capitán.
Análise de exemplos
Para curar á súa nai, que ten perdas durante o seu embarazo, Ofelia pon unha mandrágora debaixo da cama (Debaixo: submundo). A nena ve a raíz como se fose un bebé, que fai a súa maxia de salvar á nai. Pero cando Vidal a descobre vea só como unha raíz e tíraa ao lume. A partir de entón comeza o proceso do parto e o neno acabará sendo causa, ou polo menos ocasión, da morte da nai e da da propia Ofelia.
Hai, finalmente, unha variedade de personaxes que poden representar imaxes do pai, como o Fauno ou o Home Pálido, pero sobre todo Vidal e o propio pai biolóxico de Ofelia, que lle ofrece un trono, en premio polas súas boas eleccións, no mundo de fantasía no que conclúe para ela a película.
Concluímos analizando os símbolos da película desde o punto de vista de Freud. O submundo representaría os desexos e emocións do Iso, mentres que o Eu sería o mundo aparente, a realidade da vida militarizada no muíño, racional e dunha realidade dura. O Supereu estaría representado polas figuras ou obxectos que están no alto, como as fadas e o fauno, ou os maquis que, no alto do monte, conservan os ideais de liberdade e xustiza fronte ao capitán franquista.
Hai elementos nos que predomina o carácter oral, coma nos banquetes e o gozo da palabra nos relatos fantásticos; outros de carácter anal, coma o sapo grimoso que vive debaixo dunha árbore e para enfrontar ao cal Ofelia ten que encherse de lama e estragar o seu vestido novo.
Materiais
Podes seguir profundando nas referencias a Freud (e Marx) neste artigo de Lorena Fernández e Noelia Míguez do curso 2010/11. E, por suposto, podes ver as presentacións multimedia coas que acompañamos a nosa charla:
No hay comentarios:
Publicar un comentario